សូមកូនក្មែរទាំងប្រុសស្រីកុំមានការឆ្ងល់ រារែកច្រើន ពេលនេះអាថ៌កំបាំងមហានគរក្មែររបស់ខ្លួនដែល
អាទិទេពរបស់ខ្លួន ។ សូមកុំទាន់មានចំងល់មុនពេលដែល
មិនទាន់អាន និងសូមកុំទាន់សួរមុនពេលមិនទាន់ត្រិះរិះពិចារ
ណារួចអ្វីទាំងនេះ គឺជាអាថ៌កំបាំងដែលសឹងតែគ្មាននរណា
ម្នាក់ទេត្រូវនិយាយ ថាគ្មាននរណាម្នាក់អាចដឹងពីអាថ៌កំបាំង
នៃបណ្តាំមាតាដែលបានចារឹកនៅលើផ្ទាំងចម្លាក់នានាជាង
រាប់ពាន់ឆ្នាំមុននៅក្នុងដែនមហានគរក្មែរយើងហើយនេះជាស្នាដៃតែមួយ គ្មានពីរដែលមិនយកគំនិតពីបរទេស ឬ
អ្នកនិពន្ធផ្សេងៗឡើយ ដូចនេះទើបខ្ញុព្រះករុណា ខ្ញុំបាទលើកយកពាក្យ ក្មែរ មកជាការពញ្ញាក់ស្មារតីបងប្អូន
អ្នកអានទាំងឡាយ ។ សូមធ្វើការទាញយកអត្ថបទទាំងស្រុង និងអានដោយយកចិត្តទុកដាក់ត្រិះរិះពិចារណា…!
បើសិនជាអានមានការយល់ចូលចិត្ត សូមធ្វើការផ្សព្វផ្សាយ
បន្តដើម្បីទុកជាបុណ្យកុសល្យតទៅ!… តាមវចនានុក្រមសម្តេចសង្ឃរាជ ជួន ណាតពាក្យ ខ្មែរ មានន័យថាមនុស្សទាំងឡាយដែលកើតលើទឹកដីកម្ពុជ(ខេមរៈ)…(មានត)ប៉ុន្តែមិនមាន
សរសេរពាក្យ ក្មែរ នេះទេ តើហេតុអ្វីបានជាខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំហ៊ានដាក់ពាក្យក្មែរនេះដែរ? លោក
ពន្យល់តែពាក្យ ខេមរះ ប្រែថាខ្មែរ (ភាសាបាលី=មនុស្សមានសេចក្តីក្សេម ឬអ្នកក្សេម) មកពីវិគ្គហៈថា “ខេមំ យស្ស អត្ថីតិ ខេមរោ” ឬជាពហុវចនៈថា “ខេមំ យស្សអត្ថីតិ ខេមរា” ប៉ុន្តែនឹងពោលឲ្យប្រាកដបានថា “ខេម រៈៗ” នោះ ពីព្រោះ ប្រែជាមានសេចក្តីក្សេម ដូច្នេះ
ក៏អាចដឹងប្រាកដពុំបានព្រោះក្នុងសិលាចារឹកបុរាណសសេរ ក្មែរ ក៏មាន (សូម
មើលនៅវច នានុក្រមសម្តេចសង្ឃ ) សូម្បីតែសម្តេចសង្ឃលោកក៏ពុំហ៊ានអះអាងអោយ
បានច្បាស់ពីពាក្យក្មែរផង ព្រោះលោក យោងតាមសិលា ចារឹកបុរាណមុនដែរ ។ មានការវែកញែកជាច្រើនពីក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវ ប្រវត្តិសាស្រខ្មែរ ដូចជា លោកកេងវ៉ានសាក់ លោកឈឹមក្រសេម លោកពៅ ឈិន លោកឆត្រាប្រេមរឺឌី លោកហ៊ឹម ខាន់
លោកមាស ហាំ លោករស់ សារេត សូមមើលទស្សនៈទាំងអស់នេះក្នុង អំបូរខ្មែរ-មន)
ជាដើមរវាងពាក្យខ្មែរនិងពាក្យក្មែរនេះប៉ុន្តែនៅតែមិនមានអ្នកនិពន្ធមួយណាដែល ប្រាកដនូវពាក្យនេះទេ !.... សូមកូនក្មែរប្រុសស្រីតាមដាននូវការ ស្រាវជ្រាវនិងបកស្រាយពី
សិល្បះចម្លាក់បុរាណខ្មែរតាមរយៈផ្ទាំងចម្លាក់ ផ្សេងៗឈ្មោះដែលជាប្រស្នាទាំងឡាយ
របស់បព្វជនខ្មែរយើង !....
អាថ៌កំបាំងបណ្តាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ១
អារម្ភបទ
ហេតុអ្វីបានជាធ្វើឲ្យកើតនៅស្នាដៃ អាថ៌កំបាំងបណ្ដាំមាតាមហានគរក្មែរ នេះ? ខ្ញុំនឹងឆ្លើយរៀបរាប់ដោយត្រួសៗ ដើម្បីឲ្យមិត្តអ្នកអានដែលជាពូជពង្សនាគរួមត្រកូលតែមួយ គឺអ្នកទទួលនូវមរតកម៉ែដូចគ្នា (ក្មែរ) កំពុងតែឆ្ងល់ថាតើខ្ញុំទៅរៀនពីទីណា ទើបបានជាឯកសារ
ហេតុអ្វីបានជាធ្វើឲ្យកើតនៅស្នាដៃ អាថ៌កំបាំងបណ្ដាំមាតាមហានគរក្មែរ នេះ? ខ្ញុំនឹងឆ្លើយរៀបរាប់ដោយត្រួសៗ ដើម្បីឲ្យមិត្តអ្នកអានដែលជាពូជពង្សនាគរួមត្រកូលតែមួយ គឺអ្នកទទួលនូវមរតកម៉ែដូចគ្នា (ក្មែរ) កំពុងតែឆ្ងល់ថាតើខ្ញុំទៅរៀនពីទីណា ទើបបានជាឯកសារ
នេះ ខុសប្លែកពីឯកសារអ្នកជំនាន់មុន។ ក្រោយថ្ងៃរំដោះ៧មករា ឆ្នាំ១៩៧៩ ប្រជាជនក្មែរបានរួចផុតពីការកាប់សំលាប់ និងធ្វើទារុណកម្ម យ៉ាងព្រៃផ្សៃ ពីបក្សពួកមេដឹកនាំផ្ដាច់ការដែលបានគ្រប់គ្រងមា តុភូមិនេះអស់រយៈកាលជាងបីឆ្នាំ។ កូនក្មែរប្រុសស្រីទាំងឡាយ ចាប់ផ្ដើមកសាងជីវិតថ្មីក្នុងទឹកដីមាតុភូមិដ៏សែនកំសត់នេះឡើងវិញ ក្រោមទង់រណសិរ្សសាមគ្គីសង្គ្រោះជាតិកម្ពុជា ពេលនោះពុទ្ធចក្រ និងអណាចក្រក៏កើតមានឡើងវិញ រួមទាំងខ្ញុំបាទផងក៏បានចូលសាលាបន្ដការសិក្សា តចំណេះ ដែលមានតិចតួចមុនសម័យកម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យ (សម័យសាធារណរដ្ឋខ្មែរ) ដើម្បីឲ្យការចេះដឹងមានការកើនឡើង។ ក្នុងឆ្នាំ១៩៨២ ខ្ញុំបានទៅប្រលងជាប់នៅសាលាវិចិត្រសិល្បៈ ហើយបានសិក្សាផ្នែកប្រវត្តិសិល្បៈ ឬប្រវត្តិវិទ្យា ពេលនោះការឆ្ងល់សង្ស័យក៏ចាប់ផ្ដើមកើតមានក្នុងសន្ដានចិត្តថា តើប្រជាជនក្មែរទាំងក្មេងចាស់ ប្រុសស្រីរួមទាំងខ្ញុំ និងញាតិទាំងអស់របស់ខ្ញុំ តើពួកគាត់មានកំហុសអ្វី? ទើបត្រូវបានគេយកទៅសំលាប់ និងធ្វើទារុណកម្ម ក្នុងរបប ៣ឆ្នាំ ៨ខែ ២០ថ្ងៃ ហើយខ្ញុំឆ្ងល់ទៀតថា ដូនតាអ្នកនគរនេះ ធ្លាប់ជាពូជពង្សរុងរឿង ថ្កុំថ្កើង ហេតុអ្វីក៏ក្រោយពេលដែលក្មែរបោះបង់ចោលក្រុងអង្គ ប្រទេសចាប់ផ្ដើមបែកបាក់ និងធ្លាក់ដុនដាបយ៉ាងនេះ? អ្នកនគរនេះ ជាអ្នកកាន់ និងគោរពព្រះពុទ្ធសាសនា ហេតុអ្វីក៏ពួកគេមិនដឹងបុណ្យបាប គុណទោស....ជាពិសេស គឺសម័យផ្ដាច់ការ (កម្ពុជាប្រជាធិបតេយ្យ) ដែលអ្នកដឹកនាំក្នុងសម័យនោះ ភាគច្រើនសុទ្ធតែជាអ្នកបានបួសរៀន ហេតុអ្វីក៏ប្រព្រឹត្តកម្មអកុសលយ៉ាងនេះ? ការឆ្ងល់ និងសង្ស័យនេះចេះតែកើតមានក្នុងចិត្តរបស់ខ្ញុំ ហើយចំងល់ទាំងនេះខ្ញុំពុំហ៊ានសួរគ្រូឡើយ ព្រោះខ្លាចគាត់យល់ថាយើងមានចំងល់ពុំសមហេតុផល។មានពេលមួយខ្ញុំសាកសួរគាត់ ពីអាថ៌កំបាំងរូបចម្លាក់នាគក្មែរ ហេតុអ្វីក៏នាគក្មែរ
មានតែក្បាល ឯខ្លួនត្រូវសត្វម្ករលេប គាត់ឆ្លើយថា នេះគឺជាសិល្បៈ ដែលដូនតាបានរចនាឡើង ចំលើយដែលគាត់បានឆ្លើយនេះខ្ញុំពុំអស់ចិត្តឡើយ ព្រោះសត្វនាគដែលត្រូវគេលេបទៅដល់ក្បាលទៅហើយនោះ ពេលដែលត្រូវលាងខ្លួនឬងូតទឹក និងអេះនូវរមាស់ដែលកើតនៅលើកាយ តើត្រូវអេះទៅលើអ្វីបើជាខ្លួនរបស់គេយ៉ាងនោះ? ចំងល់នេះ ១៦ឆ្នាំក្រោយ ទើបចាប់ផ្ដើមមានពន្លឺព្រាលៗម្ដងបន្ដិចៗ ព្រោះក្នុងឆ្នាំ១៩៩៨ ក្នុងរាត្រីមួយនោះខ្ញុំបានជួបស្រ្តីម្នាក់ក្នុងសុបិន្តដ៏ចំឡែក ដែលក្នុងសុបិន្តនោះស្រ្តីដែលខ្ញុំបានជួប គាត់មានអាយុ១៩៩៨ឆ្នាំតែគាត់ជាអ្នកមានទោសជាប់ខ្លួន (អ្នកងារ) ខ្ញុំឆ្ងល់ថាតើស្រ្តីនោះជាអ្នកណា? ហេតុអ្វីបានជាគាត់ត្រូវជាប់ទោស? ដូច្នេះតាំងពីឆ្នាំនោះ មកទល់នឹងពេលនេះ (២០០៩) ខ្ញុំត្រូវស្វែងរកអាថ៌កំបាំងរបស់ស្រ្ដីនេះ អស់រយៈពេលជាង ១១ឆ្នាំ ទើបដឹងថាគាត់ជាអ្នកណា ដែលខ្ញុំនឹងបកស្រាយពន្យល់នៅក្នុងឯកសារអាថ៌កំបាំងបណ្ដាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ១ និងភាគ២នេះ ដែលស្នាដៃនេះកើតឡើងពីការឆ្ងល់ហើយឆ្ងល់ទៀតពុំចេះចប់។ ហើយស្នាដៃនេះនឹងបានបើកបង្ហាញនៅបឋមក្សត្រដើម គឺអ្នក ក+កើត កំណើតនគរ និងជាអ្នកបង្កើតនូវប្រភពមោទនភាពជាតិ ដែលមិនចេះរីងស្ងួតពីសម័យអតីតកាល ហើយកេរមរតកនេះបានបន្សល់ទុកមកដល់បច្ចុប្បន្ន ដែលយើងជាកូនក្មែរកំពុងទទួលនៅមរតករបស់គាត់គ្រប់ៗគ្នា។
ដូច្នេះសូមកូនក្មែរប្រុសស្រីតាមដាន និងឈ្វេងយល់ពីអាទិទេពដើមរបស់យើងតាមរយៈស្នាដៃនេះថា តើគាត់ជាអ្នកណា? តើគាត់បានបំពេញពលីកម្មសព្វបែបយ៉ាងដើម្បីអ្នកណា? ហើយហ្នឹង គាត់នៅរងចាំអ្វី? ចម្លើយទាំងអស់នេះនឹងមានបកស្រាយតាមលំដាប់លំដោយដែល
ដូច្នេះសូមកូនក្មែរប្រុសស្រីតាមដាន និងឈ្វេងយល់ពីអាទិទេពដើមរបស់យើងតាមរយៈស្នាដៃនេះថា តើគាត់ជាអ្នកណា? តើគាត់បានបំពេញពលីកម្មសព្វបែបយ៉ាងដើម្បីអ្នកណា? ហើយហ្នឹង គាត់នៅរងចាំអ្វី? ចម្លើយទាំងអស់នេះនឹងមានបកស្រាយតាមលំដាប់លំដោយដែល
មានរៀបរាប់ក្នុងឯកសារអាថ៌កំបាំងបណ្ដាំមាតាមហានគរ ឬសាសនមាតាមហានគរក្មែរនេះ។
ឯកសារនេះស្រាវជ្រាវ និងចងក្រងដោយ
ឯកសារនេះស្រាវជ្រាវ និងចងក្រងដោយ
លោក គៀត ចាន់ថុន
អតីតសិស្សសាលាវិចិត្រសិល្បៈ
លោក សេន រ៉ន
សិស្សផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម
សូមចូលទៅអានអត្ថបទបន្តនៅទីនេះ អាថ៌កំបាំងបណ្តាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ១
អតីតសិស្សសាលាវិចិត្រសិល្បៈ
លោក សេន រ៉ន
សិស្សផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម
សូមចូលទៅអានអត្ថបទបន្តនៅទីនេះ អាថ៌កំបាំងបណ្តាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ១
អាថ៌កំបាំងបណ្តាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ២
អារម្ភបទ
ពេលដែលខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទ សរសេរចងក្រងភាគទីមួយរួចហើយ ខ្ញុំបានប្រគេនជូនលោកម្ចាស់ ដែលបាននិមន្ដមកបិណ្ឌបាតនៅមុខផ្ទះខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទ នូវឯកសារអាថ៌កំបាំងមហានគរថតចម្លងមួយច្បាប់ ដើម្បីឲ្យព្រះអង្គយកទៅអាន ត្រិះរិះពិចារណាឈ្វេងយល់។ រំលងជាច្រើនថ្ងៃក្រោយមក លោកម្ចាស់អង្គនោះ លោកបានមកបិណ្ឌបាតទៀត ព្រះអង្គបានសួរខ្ញុំថា ញោមស្រាវជ្រាវអស់រយៈពេលជាង១០ឆ្នាំ សរសេរចងក្រងបានតែប៉ុណ្ណឹងទេឬ? សំណួរដែលលោកម្ចាស់សួរខ្ញុំ ធ្វើឲ្យខ្ញុំភ្ញាក់រួចគិតពិចារណាក្នុងចិត្តតែម្នាក់ឯងថា ៖ លោកម្ចាស់អង្គនោះ ច្បាស់ជាមើលការស្រាវជ្រាវ អាថ៌កំបាំងបណ្តាំម៉ែ នេះពុំយល់ឡើយ ដូច្នេះខ្ញុំត្រូវតែស្រាវជ្រាវ ភាគទីពីរជាបន្ដ ដើម្បីយកមកពន្យល់បកស្រាយជាបន្ថែមទៀត បើពុំដូច្នោះទេ អ្នកអានដែលមានបញ្ញាក្នុងការសិក្សស្រាវជា្រវបានតិចតួច ពិតជាពុំអាចមើលយល់បានឡើយនៅឯកសារចងក្រងដោយសង្ខេបក្នុងភាគមួយ។
ហេតុនេះទើបខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទ ខិតខំស្រាវជ្រាវប្រមូលផ្ដុំនូវការសិក្សា និងការចងចាំទាំងឡាយជិតមួយជីវិតនេះ មកសរសេរពន្យល់បកស្រាយក្នុងភាគទីពីរ ដើម្បីទុកជាមរតកទស្សនៈគំនិតម៉ែ សំរាប់បំភ្លឺមើលការពិតពីអតីតកាល បច្ចុប្បន្ន និងតទៅអនាគត ទុកជាប្រយោជន៍ឲ្យកូននាគប្រុសស្រីដែលជាអ្នកកាន់ និងគោរពព្រះពុទ្ធសាសនា ឲ្យបានយល់ច្បាស់ពីសាសនប្រស្នាម៉ែ ដែលលោកបានផ្តាំ រួចថតចម្លងបញ្ចូលក្នុងប្រាសាទថ្ម ទំនៀមទំលាប់ ប្រពៃណី សាសនា ឈ្មោះភូមិស្រុក ធម្មជាតិ ទំនាយផ្សេងៗ.... សំរាប់ឲ្យកូននាគទាំងឡាយជួយត្រិះរិះពិចារណាឈ្វេងយល់ រួចរួមសាមគ្គីគ្នាជួយស្រង់គាត់ឡើង។ ឯកសារនេះស្រាវជ្រាវ និងចងក្រងដោយ
ពេលដែលខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទ សរសេរចងក្រងភាគទីមួយរួចហើយ ខ្ញុំបានប្រគេនជូនលោកម្ចាស់ ដែលបាននិមន្ដមកបិណ្ឌបាតនៅមុខផ្ទះខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទ នូវឯកសារអាថ៌កំបាំងមហានគរថតចម្លងមួយច្បាប់ ដើម្បីឲ្យព្រះអង្គយកទៅអាន ត្រិះរិះពិចារណាឈ្វេងយល់។ រំលងជាច្រើនថ្ងៃក្រោយមក លោកម្ចាស់អង្គនោះ លោកបានមកបិណ្ឌបាតទៀត ព្រះអង្គបានសួរខ្ញុំថា ញោមស្រាវជ្រាវអស់រយៈពេលជាង១០ឆ្នាំ សរសេរចងក្រងបានតែប៉ុណ្ណឹងទេឬ? សំណួរដែលលោកម្ចាស់សួរខ្ញុំ ធ្វើឲ្យខ្ញុំភ្ញាក់រួចគិតពិចារណាក្នុងចិត្តតែម្នាក់ឯងថា ៖ លោកម្ចាស់អង្គនោះ ច្បាស់ជាមើលការស្រាវជ្រាវ អាថ៌កំបាំងបណ្តាំម៉ែ នេះពុំយល់ឡើយ ដូច្នេះខ្ញុំត្រូវតែស្រាវជ្រាវ ភាគទីពីរជាបន្ដ ដើម្បីយកមកពន្យល់បកស្រាយជាបន្ថែមទៀត បើពុំដូច្នោះទេ អ្នកអានដែលមានបញ្ញាក្នុងការសិក្សស្រាវជា្រវបានតិចតួច ពិតជាពុំអាចមើលយល់បានឡើយនៅឯកសារចងក្រងដោយសង្ខេបក្នុងភាគមួយ។
ហេតុនេះទើបខ្ញុំព្រះករុណាខ្ញុំបាទ ខិតខំស្រាវជ្រាវប្រមូលផ្ដុំនូវការសិក្សា និងការចងចាំទាំងឡាយជិតមួយជីវិតនេះ មកសរសេរពន្យល់បកស្រាយក្នុងភាគទីពីរ ដើម្បីទុកជាមរតកទស្សនៈគំនិតម៉ែ សំរាប់បំភ្លឺមើលការពិតពីអតីតកាល បច្ចុប្បន្ន និងតទៅអនាគត ទុកជាប្រយោជន៍ឲ្យកូននាគប្រុសស្រីដែលជាអ្នកកាន់ និងគោរពព្រះពុទ្ធសាសនា ឲ្យបានយល់ច្បាស់ពីសាសនប្រស្នាម៉ែ ដែលលោកបានផ្តាំ រួចថតចម្លងបញ្ចូលក្នុងប្រាសាទថ្ម ទំនៀមទំលាប់ ប្រពៃណី សាសនា ឈ្មោះភូមិស្រុក ធម្មជាតិ ទំនាយផ្សេងៗ.... សំរាប់ឲ្យកូននាគទាំងឡាយជួយត្រិះរិះពិចារណាឈ្វេងយល់ រួចរួមសាមគ្គីគ្នាជួយស្រង់គាត់ឡើង។ ឯកសារនេះស្រាវជ្រាវ និងចងក្រងដោយ
លោក គៀត ចាន់ថុន
អតីតសិស្សសាលាវិចិត្រសិល្បៈ
លោក សេន រ៉ន
សិស្សផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម
សូមចូលទៅអានអត្ថបទបន្តនៅទីនេះ អាថ៌កំបាំងបណ្តាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ២
អតីតសិស្សសាលាវិចិត្រសិល្បៈ
លោក សេន រ៉ន
សិស្សផ្នែកទំនាក់ទំនងសង្គម
សូមចូលទៅអានអត្ថបទបន្តនៅទីនេះ អាថ៌កំបាំងបណ្តាំមាតាមហានគរក្មែរ ភាគ២
0 comments:
Post a Comment